Bekkenklachten Purmerend

Alle klachten tussen de onderrug en het bovenbeen kunnen veroorzaakt worden vanuit het bekken. We spreken dan van bekkenklachten. Klachten zijn bijvoorbeeld: pijn in je onderrug, pijn in je bil of heup, klachten bij (lang) zitten, staan of lopen. De oorzaak kan duidelijk aanwijsbaar zijn, bijvoorbeeld een verkeerde beweging, een val of overbelasting. Bekkenklachten kunnen ook ontstaan tijdens of na de zwangerschap

Bekkeninstabiliteit

Zowel tijdens als na de zwangerschap kan er sprake zijn van het gevoel van bekkeninstabiliteit met veel pijn als gevolg. Met de juiste technieken, oefeningen en tips helpen we je effectief bij het verlichten van je bekkenpijn. We brengen de symmetrie terug in het bekken en leren je om dagelijkse patronen te herkennen en deze te verbeteren voor een blijvend resultaat.
Wij werken volgens de methode Over Rost Therapy – Rost Therapy

bekkenklachten

Herken de symptomen

• Pijnlijke botten (schaambeen, stuitje, SI-gewricht)
  • Pijnlijke of zwakke spieren rondom het bekken
  • Uitstralende pijn naar de buik, lies, bil of benen
  • Problemen bij plassen, ontlasten of vrijen
  • Urineverlies of obstipatie

Dry Needling

Dry needling kan worden toegepast bij pijnklachten in de bekkenregio zoals: bilpijn, lage rugpijn, buikpijn en pijnklachten in het bekkenbodem gebied. Tijdens het onderzoek wordt gekeken of er sprake is van een “myofasciale triggerpoint”  Dry needling

Bij ons in de praktijk behandeld Danielle de meeste bekkenklachten.
Danielle

leest u hieronder onze flyer
Bekken Flyer

Een afspraak maken kan gemakkelijk door telefonisch, via de mail of app contact met ons op te nemen. De meeste huisartsen in Purmerend kennen onze praktijk doordat we aangesloten zijn bij veel netwerken en goed bekend staan in de Purmerend en Beemster. Op onze website kunt u onze openingstijden per praktijk terugvinden. Ook vindt u er de adressen van onze praktijken in Purmerend. Indien u nog andere vragen hebt, kunt u ons tijdens de openingstijden telefonisch contacteren of een antwoordformulier invullen op onze website .Maak een afspraak